Stödcenter & Polisen

Ja så som ni ser på rubriken så fick jag brev av polisen idag eller ett ifrån polisen och ett ifrån stödcenter. Jag har varit med om en sak för ett halv år sen ungefär och tyvär så är det inte lätt att bara "glömma och gå vidare" så jag lever kvar med det i livet fortfarande men försöker dag för dag att göra det bästa!

Men i alla fall jag fick två erbjudanden om att gå på Någon ACT kurs & någon slags Nödvärnskurs, fast den jag hade tänkt att anmälla mig till är nog ACT kurrsen.

Det är en kurs som är 4 gånger och dom kommer prata om både det ena och andra, men dom kommer desutom hjälpa en att försöka gå vidare mer och mer och tillslut kommer man kunna se det man har varit med om som ett minne bara!

Själv så har jag gått och pratat med både psykolog och en jätte bra tjej på stödcenter, men psykologen hjälpte inte mig för hon va helt fel person att prata med tyckte jag! Men däremot stödcenter tjejen har hjälpt mig jättem ycket under dom gångerna jag pratade med henne, och funderar även på att fortfarande gör det.

Så till alla er där ute som har varit med om någonting varit utsatt för någonting osv ta hjälp att få prata med någon det blir lättare för er att gå vidare och du kan få massa råd och tips! Visst det är självklart att man har sina vänner eller familj att prata med, men det är fortfarande inte samma sak. Jag tyckte och trodde det i början men jag hade fel. En person som kan sitt atbete eller kanse även själv har varit med om det är mycket lättare att prata med!

Du kommer inte att ångra dig!


Lämmna din åsikt,tanke eller liknande ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0