Samhället öppna ögonen för oss ungdomar!

Det slog mig bara en tanka förut idag om oss ungdomar i dagens samhälle, att alla klagar på oss ungdomar att vi bara förstör och bara "står dära och hänger" eller vandaliserar och förstör. Men är det så konstigt igenkligen ? Det finns ju ingeting för oss att göra hära i samhället längre. Okej de klart att ungdomsgårar finns men lixom det är mest bara 12-14 åringar idag som går ditt och knapp det, och den går man bara och väntar och väntar på att man ska fylla 18 då finns det någonting för oss att göra! Men vad ska alla mellan 15-17 göra då ? Kan nu inte komma på någonting som finns för oss att göra så kommer det bli mkt lungnare och vi ungdomar kommer inte vara så "jobbiga" längre som allt fler och fler tycker. Öppna ögonen och öppna saker och gör mera saker gratis så att vi ungdomar också kan få ha saker att sysselsätta oss med!

Som jag vet själv när jag va mindre typ 12-13, de va då man stog dära i centrum,skolan eller vid tunnelbannan och hängde hela dagarna. Och jag minns själv hur många det va som klagade på oss, skrev in i tidningar att folk va rädda att gå förbi igenom tunnelbannans tunnel bara för att vi satt dära och att vi skräpade ner jätte mycket och vanaleserade, man snodde saker och började att dricka.

Finns det seriöst ingen i detta samhälle som kan göra någonting för oss längre ?


Lämmna din åsikt,tanke eller liknande ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0